Saturday, April 2, 2011

Macarons Pelbagai Perisa...

Wahahhha...semenjak dh berjaya buat macarons ni,macam2 cubaan dh aku buat...tpi setakat ni aku dh buat kajian,Macarons boleh dibuat dengan mengunakan dua method..method yg pertama iaitu French mathod, yang mana hanan kering dicampurkan ke dalam putih telur..manakala method yg kedua iaitu Italian Method pulak agak sukar sbb kiter perlu panaskan gula pada suhu tertentu sebelum dicampurkan kepada putih telur...setakat ni aku bru cuba membuat macarons menggunakan French Method saja..berikut adalah gambar2 pelbagai rase macarons yg telah aku buat...la..la..la..



Yang berwarna pink tu perisa jem strawberry,yang oren tu pulak perisa banana & yg hijau tu plak perisa kiwi..setakat ni aku suke yg perisa kiwi..nyumm..nyummm..



Akhirnya..Macarons pelbagai perisa....

No comments:

Post a Comment